ساخت نخستین موزه ریاضیات در انگلیس - ریاضیات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریاضیات
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
ایسنا: انگلیس قصد دارد برای آشنایی بیشتر مردم بویژه کودکان با علم ریاضی و دستاوردهای دانشمندان در این حوزه، نخستین موزه و مرکز تحقیقاتی ریاضی این کشور را احداث کند.

جامعه علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات انگلیس (STEM) و کالج سلطنتی لندن حمایت خود را از تأسیس موزه و مرکز تحقیقاتی ریاضی اعلام کرده‌اند.

پروفسور "جان بارو" از دانشگاه کمبریج، "کریس باد" از دانشگاه بث و شماری از محققان دانشگاه لیدز نیز از حامیان پروژه افتتاح موزه ریاضی هستند.

"چارلز کلارک" وزیر کار اسبق انگلیس نیز با هدف حمایت از تأسیس موزه ریاضی، کمپینی برای جمع‌آوری کمک های مالی داوطلبان ایجاد کرده است. بودجه پیش‌بینی شده برای احداث این موزه 50 میلیون پوند اعلام شده است.

حامیان این طرح امیدوارند با افتتاح موزه و مرکز تحقیقات ریاضی در انگلیس، سطح دانش عمومی مردم بویژه کودکان و نوجوانان در حوزه علوم ریاضی افزایش یابد و محلی مناسب برای نمایش میراث دانش ریاضی این کشور ایجاد شود.

بخش های ویژه برای گروه های سنی مختلف شامل گروه های کودک، دانش آموزان، عموم مردم و متخصصان علوم ریاضی در نظر گرفته شده است. در کنار احداث موزه ریاضی، ساخت مراکز فرهنگی از جمله سالن سینما و تئاتر نیز پیش بینی شده است.

از جمله نمونه‌های موفق موزه ریاضی می‌توان به موزه ریاضی «گیسن» آلمان اشاره کرد که سالانه بیش از 150 هزار بازدید کننده دارد.

 


[ دوشنبه 91/10/11 ] [ 8:15 صبح ] [ محمد رضا جبین پور ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

در هر چیز از جمله یک نظریه ریاضی زیبایی را میتوان درک کرد اما نمی توان توضیح داد.
امکانات وب


بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 22
کل بازدیدها: 287184